"Linka detskej istoty je prvou národnou telefonickou linkou, špecializovanou na problematikou detí a mládeže. Vznikla ako vlastný projekt Slovenského výboru UNICEF a svoje služby poskytuje od r.1996. "
Linka detskej istoty je bezplatná, anonymná, odborne garantovaná a pracuje nepretržite. Jej hlavnou funkciou je možnosť a dostupnosť okamžitého telefonického kontaktu dieťaťa pri potrebe komunikácie alebo konkrétnej pomoci v krízovej, alebo stresujúcej situácii.
Rozhovor vedie odborník, schopný kvalifikovane usmerniť dialóg a poskytnúť dieťaťu vhodné informácie, čo samé o sebe reprezentuje veľký preventívny potenciál. V roku 2005 poskytla bezplatná telefonická Linka detskej istoty na čísle 0800 500 500 46 377 intervencií. Poradenstvo bolo poskytnuté v 8 663 prípadoch, t.j. cca 23 poradenských hovorov denne, ostatné hovory boli informačného charakteru. Linku využívali najčastejšie deti vo veku 11-14 rokov a ich problémy sa najviac týkali partnerských vzťahov, vzťahov v rodine a potreby komunikácie". Podnety súvisiace s problematikou užívania alkoholu, fajčenia prípadne nelegálnych drog primárne odborní konzultanti na LDI riešili v roku 2005 350 krát (250 v prípade alkoholu a tabaku 100 telefonických kontaktov sa týkalo nelegálnych drog). .
Linka detskej istoty poskytuje odbornú pomoc a starostlivosť deťom a mládeži primárne prostredníctvom telefonickej komunikačno-poradenskej služby. Rozšírené služby poskytuje aj ambulantnou formou v rovine krízovej intervencie a sociálno-právneho poradenstva. Z iniciatívy LDI vzniklo v r.2005 krízové stredisko Dúha, určené na okamžitú pomoc pre deti a matky s deťmi. LDI poskytuje aj sociálne a právne poradenstvo, k dispozícii je rodičovská linka a aj veĺmi atraktívna forma chatovania na Internete.
Zdroj: http://www.unicef.sk/ldi/, Výročná správa 2006 – http://www.unicef.sk/down/55/vyrocnasprava2005.doc , informácia riaditeľky LDI dňa 4.augusta 2006
nk060807