Mapa stránky Prejsť na obsah Kontakt

Tatarove slová "Stačí len začať", posúdi Rada pre reklamu. Ľudia najviac minú v online kasínach

19.06.2024

Čo si myslia reklamní experti, psychológ a regulátor hazardu.

Športovci by predsa nepropagovali niečo, čo je škodlivé.

Citlivosť reklám, ktoré propagujú hazard, vnímajú aj psychológovia - špecialisti na liečbu závislosti od hazardu.

"Problémom reklamy na hazard je to, že vyzdvihuje možné pozitíva, ako sú výhra a vzrušenie z hry a vynecháva riziká, ako sú možný rozvoj závislosti, finančné problémy a podobne," hovorí Adam Kurilla.

Odborník si je vedomý, že zo zákona vyplýva, že reklama musí obsahovať tieto upozornenia. "Sú však uvedené malým písmom v spodnej časti obrazovky a nevyvažujú tak to, akým spôsobom sa informuje o možných pozitívach."

Tvrdí, že rizikovým faktorom v rozvoji závislosti je aj ľahká dostupnosť hazardu a práve tú táto reklama zdôrazňuje. Problém vidí aj v tom, v akom množstve sa tento typ reklám vysiela a v akých časoch, keďže sú im vystavené všetky vekové kategórie. Ďalším problémom je, že sa hazard prostredníctvom reklám neprimerane normalizuje.

"Propagujú ho známi športovci, ktorých majú mnohí mladí ľudia za vzory. Môžu si myslieť, že úspešní športovci by predsa nepropagovali niečo, čo môže byť škodlivé a nebezpečné," podotýka psychológ.

Celý článok na: : https://domov.sme.sk/c/23344344/staci-len-zacat-posudi-rada-pre-reklamu.html

Zdroj: Petronela Ševčíková ,www.sme.sk,19.6.2024


 

Zdieľať

     

Drogová situácia v EU

Adresa

Ministerstvo zdravotníctva SR
Odbor koordinácie protidrogovej stratégie a monitorovania drog
Limbová 2
837 52 Bratislava