Čo si myslia reklamní experti, psychológ a regulátor hazardu.
Športovci by predsa nepropagovali niečo, čo je škodlivé.
Citlivosť reklám, ktoré propagujú hazard, vnímajú aj psychológovia - špecialisti na liečbu závislosti od hazardu.
"Problémom reklamy na hazard je to, že vyzdvihuje možné pozitíva, ako sú výhra a vzrušenie z hry a vynecháva riziká, ako sú možný rozvoj závislosti, finančné problémy a podobne," hovorí Adam Kurilla.
Odborník si je vedomý, že zo zákona vyplýva, že reklama musí obsahovať tieto upozornenia. "Sú však uvedené malým písmom v spodnej časti obrazovky a nevyvažujú tak to, akým spôsobom sa informuje o možných pozitívach."
Tvrdí, že rizikovým faktorom v rozvoji závislosti je aj ľahká dostupnosť hazardu a práve tú táto reklama zdôrazňuje. Problém vidí aj v tom, v akom množstve sa tento typ reklám vysiela a v akých časoch, keďže sú im vystavené všetky vekové kategórie. Ďalším problémom je, že sa hazard prostredníctvom reklám neprimerane normalizuje.
"Propagujú ho známi športovci, ktorých majú mnohí mladí ľudia za vzory. Môžu si myslieť, že úspešní športovci by predsa nepropagovali niečo, čo môže byť škodlivé a nebezpečné," podotýka psychológ.
Celý článok na: : https://domov.sme.sk/c/23344344/staci-len-zacat-posudi-rada-pre-reklamu.html
Zdroj: Petronela Ševčíková ,www.sme.sk,19.6.2024