Mapa stránky Prejsť na obsah Kontakt

Reklama tabakových výrobkov od marca bude podľa prísnejších pravidiel

27.02.2006

"Od 1. marca sa sprísňujú podmienky pre reklamu na tabakové výrobky. Ochranná známka, emblém, názov alebo iný výrazný znak sa bude môcť objaviť len na mieste predaja týchto výrobkov."

M. STANO, moderátor:
"Od 1. marca sa  sprísňujú podmienky pre reklamu  na tabakové výrobky. Ochranná známka, emblém, názov alebo iný výrazný znak sa bude  môcť  objaviť  len  na  mieste  predaja týchto výrobkov. Za porušenie zákona hrozí až miliónová pokuta."

D. VANEČKOVÁ, redaktorka:
"Novela  zákona  o  reklame  platí  od 1. januára tohto roka. Upresňuje hovorca rezortu hospodárstva Róbert BEŇO."

R. BEŇO:
"Od 1. marca  platí iba jedno  jeho ustanovenie, tam  získali podnikatelia čas na to, aby mohli urobiť stavebné úpravy tak, aby naplnili literu  tohto ustanovenia,  ktoré hovorí,  že sa  nemôže spájať  značka  nejakých  cigariet  so značkou napríklad potravín alebo s názvom potraviny."

D. VANEČKOVÁ:
"To  znamená,  že  keď  napríklad  na ulici svieti reklama na potraviny,  nesmie  byť  s  ňou  žiadnym  spôsobom spojená značka cigariet. S výnimkou..."

R. BEŇO:
"Tam, kde sa  tabakové výrobky predávajú,  tam môže byť  táto reklama použitá aj vonku   na nápisoch. Ale vnútri  v potravinách samozrejme sa tá reklama už  môže používať, pretože je to  miesto predaja tabakových výrobkov."

D. VANEČKOVÁ:
"Prezident Zväzu  obchodu a  cestovného ruchu  Pavol KONŠTIAK očakáva, že nový zákon prispeje k nižšej spotrebe cigariet."

P. KONŠTIAK:
"Fajčenie  ako  aj  pitie  alkoholu  alebo  mäkké  drogy    v Holandsku sú  tolerovaný zlozvyk.  Jeden má  na to  názor taký  a onaký. Na niektoré výrobky je  zakázaná reklama, na druhé nie.  V každom prípade bez  reklamy sa zníži  predaj, avšak ten  kto chce tovar nájde, pretože predaj nie je zakázaný."

D. VANEČKOVÁ:
"Nový  zákon  nerieši  otázku  spotreby  cigariet. Zdôvodňuje hovorca ministerstva hospodárstva Róbert BEŇO."

R. BEŇO:
"Tento  zákon  nesleduje  cieľ,   aby  sa  znížila   spotreba cigariet, ale  aby sa  naplnila etika  vo vzťahu  k deťom, aby si nespájali  potraviny  s  nejakou  značkou  cigariet  alebo k iným sociálnym  skupinám.  Skrátka,  potraviny  sa  nemajú čo spájať s cigaretami."

D. VANEČKOVÁ:
"Uvedený zakázaný spôsob  reklamy sa podľa  zákona nevzťahuje na tovary alebo služby,  ktoré používajú podobnú ochrannú  známku alebo  rovnaký   alebo  podobný   názov  ako   tabakové  výrobky. Podmienkou  však  je,  aby  predaj  takýchto výrobkov nesúvisel s predajom tabakových výrobkov a tieto výrobky boli uvedené na  trh pred 1. marcom tohto roka."

STORIN

Zdieľať

     

Drogová situácia v EU

Adresa

Ministerstvo zdravotníctva SR
Odbor koordinácie protidrogovej stratégie a monitorovania drog
Limbová 2
837 52 Bratislava