27.02.2006
"Od 1. marca sa sprísňujú podmienky pre reklamu na tabakové výrobky. Ochranná známka, emblém, názov alebo iný výrazný znak sa bude môcť objaviť len na mieste predaja týchto výrobkov. Za porušenie zákona hrozí až miliónová pokuta."
D. VANEČKOVÁ, redaktorka:
"Novela zákona o reklame platí od 1. januára tohto roka. Upresňuje hovorca rezortu hospodárstva Róbert BEŇO."
R. BEŇO:
"Od 1. marca platí iba jedno jeho ustanovenie, tam získali podnikatelia čas na to, aby mohli urobiť stavebné úpravy tak, aby naplnili literu tohto ustanovenia, ktoré hovorí, že sa nemôže spájať značka nejakých cigariet so značkou napríklad potravín alebo s názvom potraviny."
D. VANEČKOVÁ:
"To znamená, že keď napríklad na ulici svieti reklama na potraviny, nesmie byť s ňou žiadnym spôsobom spojená značka cigariet. S výnimkou..."
R. BEŇO:
"Tam, kde sa tabakové výrobky predávajú, tam môže byť táto reklama použitá aj vonku na nápisoch. Ale vnútri v potravinách samozrejme sa tá reklama už môže používať, pretože je to miesto predaja tabakových výrobkov."
D. VANEČKOVÁ:
"Prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu Pavol KONŠTIAK očakáva, že nový zákon prispeje k nižšej spotrebe cigariet."
P. KONŠTIAK:
"Fajčenie ako aj pitie alkoholu alebo mäkké drogy v Holandsku sú tolerovaný zlozvyk. Jeden má na to názor taký a onaký. Na niektoré výrobky je zakázaná reklama, na druhé nie. V každom prípade bez reklamy sa zníži predaj, avšak ten kto chce tovar nájde, pretože predaj nie je zakázaný."
D. VANEČKOVÁ:
"Nový zákon nerieši otázku spotreby cigariet. Zdôvodňuje hovorca ministerstva hospodárstva Róbert BEŇO."
R. BEŇO:
"Tento zákon nesleduje cieľ, aby sa znížila spotreba cigariet, ale aby sa naplnila etika vo vzťahu k deťom, aby si nespájali potraviny s nejakou značkou cigariet alebo k iným sociálnym skupinám. Skrátka, potraviny sa nemajú čo spájať s cigaretami."
D. VANEČKOVÁ:
"Uvedený zakázaný spôsob reklamy sa podľa zákona nevzťahuje na tovary alebo služby, ktoré používajú podobnú ochrannú známku alebo rovnaký alebo podobný názov ako tabakové výrobky. Podmienkou však je, aby predaj takýchto výrobkov nesúvisel s predajom tabakových výrobkov a tieto výrobky boli uvedené na trh pred 1. marcom tohto roka."
STORIN
M. STANO, moderátor:"Od 1. marca sa sprísňujú podmienky pre reklamu na tabakové výrobky. Ochranná známka, emblém, názov alebo iný výrazný znak sa bude môcť objaviť len na mieste predaja týchto výrobkov."
"Od 1. marca sa sprísňujú podmienky pre reklamu na tabakové výrobky. Ochranná známka, emblém, názov alebo iný výrazný znak sa bude môcť objaviť len na mieste predaja týchto výrobkov. Za porušenie zákona hrozí až miliónová pokuta."
D. VANEČKOVÁ, redaktorka:
"Novela zákona o reklame platí od 1. januára tohto roka. Upresňuje hovorca rezortu hospodárstva Róbert BEŇO."
R. BEŇO:
"Od 1. marca platí iba jedno jeho ustanovenie, tam získali podnikatelia čas na to, aby mohli urobiť stavebné úpravy tak, aby naplnili literu tohto ustanovenia, ktoré hovorí, že sa nemôže spájať značka nejakých cigariet so značkou napríklad potravín alebo s názvom potraviny."
D. VANEČKOVÁ:
"To znamená, že keď napríklad na ulici svieti reklama na potraviny, nesmie byť s ňou žiadnym spôsobom spojená značka cigariet. S výnimkou..."
R. BEŇO:
"Tam, kde sa tabakové výrobky predávajú, tam môže byť táto reklama použitá aj vonku na nápisoch. Ale vnútri v potravinách samozrejme sa tá reklama už môže používať, pretože je to miesto predaja tabakových výrobkov."
D. VANEČKOVÁ:
"Prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu Pavol KONŠTIAK očakáva, že nový zákon prispeje k nižšej spotrebe cigariet."
P. KONŠTIAK:
"Fajčenie ako aj pitie alkoholu alebo mäkké drogy v Holandsku sú tolerovaný zlozvyk. Jeden má na to názor taký a onaký. Na niektoré výrobky je zakázaná reklama, na druhé nie. V každom prípade bez reklamy sa zníži predaj, avšak ten kto chce tovar nájde, pretože predaj nie je zakázaný."
D. VANEČKOVÁ:
"Nový zákon nerieši otázku spotreby cigariet. Zdôvodňuje hovorca ministerstva hospodárstva Róbert BEŇO."
R. BEŇO:
"Tento zákon nesleduje cieľ, aby sa znížila spotreba cigariet, ale aby sa naplnila etika vo vzťahu k deťom, aby si nespájali potraviny s nejakou značkou cigariet alebo k iným sociálnym skupinám. Skrátka, potraviny sa nemajú čo spájať s cigaretami."
D. VANEČKOVÁ:
"Uvedený zakázaný spôsob reklamy sa podľa zákona nevzťahuje na tovary alebo služby, ktoré používajú podobnú ochrannú známku alebo rovnaký alebo podobný názov ako tabakové výrobky. Podmienkou však je, aby predaj takýchto výrobkov nesúvisel s predajom tabakových výrobkov a tieto výrobky boli uvedené na trh pred 1. marcom tohto roka."
STORIN