Telefonická Linka Detskej Istoty
Mag. Alexandra Draková, 3.3.2011Linka detskej istoty je bezplatná, anonymná, odborne garantovaná a pracuje nepretržite. Jej hlavnou funkciou je možnosť a dostupnosť okamžitého telefonického kontaktu dieťaťa pri potrebe komunikácie alebo konkrétnej pomoci v krízovej, alebo stresujúcej situácii.
NOVÉ ČÍSLO LINKY DETSKEJ ISTOTY JE 116 111.
Rozhovor vedie odborník, schopný kvalifikovane usmerniť dialóg a poskytnúť dieťaťu vhodné informácie, čo samé o sebe reprezentuje veľký preventívny potenciál. V roku 2005 poskytla bezplatná telefonická Linka detskej istoty na čísle 0800 500 500 až 46 377 intervencií. Poradenstvo bolo poskytnuté v 8 663 prípadoch, t.j. cca 23 poradenských hovorov denne, ostatné hovory boli informačného charakteru.
Linku využívali najčastejšie deti vo veku 11-14 rokov a ich problémy sa najviac týkali partnerských vzťahov, vzťahov v rodine a potreby komunikácie. Podnety súvisiace s problematikou užívania alkoholu, fajčenia prípadne nelegálnych drog primárne odborní konzultanti na LDI riešili v roku 2005 350 krát (250 v prípade alkoholu a tabaku 100 telefonických kontaktov sa týkalo nelegálnych drog).
Linka detskej istoty poskytuje odbornú pomoc a starostlivosť deťom a mládeži primárne prostredníctvom telefonickej komunikačno-poradenskej služby. Rozšírené služby poskytuje aj ambulantnou formou v rovine krízovej intervencie a sociálno-právneho poradenstva. Z iniciatívy LDI vzniklo v r.2005 krízové stredisko Dúha, určené na okamžitú pomoc pre deti a matky s deťmi.
LDI poskytuje aj sociálne a právne poradenstvo, k dispozícii pre rodičov (overenie výchovných postupov, získanie informácií, hľadanie optimálneho riešenia problému) je rodičovská linka LDI a aj veĺmi atraktívna forma chatovania na Internete.




61.zasadnutie Komisie pre omamné látky
Európsky týždeň testovania HIV a HCV
Koncert pri príležitosti 20.výročia resocializačného zariadenia RETEST